Bloggen lever igen

Det finns för många tankar för att inte skriva om dem. Tänkte först att jag skulle starta en ny blogg, magisterfalk2 eller nåt, men insåg att det nog är minst lika bra att fortsätta på den jag redan har.

De första tre åren med bloggen handlade om reflektioner jag hade som verksam lärare. Nu har jag jobbat på Skolverket i drygt fem år och har fler och andra perspektiv på skolan. Och börjar tappa de som grundar sig i klassrummet. Det mesta på bloggen kommer att relatera till skola och utbildning på ett eller annat sätt, men det kan även finnas annat.

Jag kommer för det allra mesta att hålla mig borta från sådant som rör mina direkta arbetsuppgifter på Skolverket – det jag skriver handlar inte om mitt arbete, utan snarare om sådant jag kan reflektera över (delvis) på grund av mitt arbete.

Allt det jag skriver avspeglar mina egna tankar och åsikter, och ska inte förväxlas med min arbetsgivares.

Publicerad av Itangalo

Jobbar med mattefrågor för skola. Har massa tankar om hur utbildning fungerar och borde fungera. Tidigare matte- och fysiklärare på gymnasiet. Bakgrund inom webbutveckling, vetenskapsjournalistik och fysikdidaktik.

Lämna en kommentar