Samarbeta kring matte 2b

Om inget drastiskt händer tänkte jag bli kursansvarig för matte 2b på skolan där jag jobbar, och som del i det arbetet tänkte jag försöka ordna någon form av samarbete med matte 2b-lärare på andra skolor. Jag tänker mig framförallt samarbete på två sätt:

  • Dela resurser med varandra: diagnoser (och resultat!), övningsuppgifter, prov, och annat.
  • Underlätta att ha en (mer) gemensam syn på kursinnehåll och kunskapskrav. Jag har inga föreställningar om att alla lärare skulle kunna enas, men är övertygad om att det går att ha strukturerade och givande diskussioner.

Givetvis ska det också finnas möjligheter att bara utbyta allmänna erfarenheter och tankar som rör kursen.

Om du undervisar matte 2b och är intresserad av något sådant samarbete får du gärna maila mig på johan.falk@rudbeck.se. Har du kollegor som kan vara intresserade av detta får du jättegärna tipsa dem också.

Kommentera

