Planera mattekurs på bloggen

Jag har haft en del tankar om saker jag vill göra med matteundervisningen (bland annat dessa), och tänkte försöka föra spridda tankar till en konkret planering de närmsta veckorna. Som ett experiment tänkte jag försöka göra det här på bloggen, så att andra lärare (och elever!) kan ta del av det om de vill.

Kursen jag tänkte planera för är matematik 2b. Det är en kurs jag höll tre gånger under första året som lärare, så jag känner till den förhållandevis bra.

I den här bloggposten kommer jag att länka till de poster där jag för planeringen framåt.

  1. Visionerna
  2. Välja ut något att jobba med
  3. Jobba första vändan, och utvärdera
  4. Listan med det som behöver bli klart
  5. Fatta beslut om ett antal nödvändiga saker
  6. Göra ett första kursupplägg
  7. Göra mer detaljerad planering

(Sen tog tiden slut, typ.)

4 thoughts on “Planera mattekurs på bloggen

  1. Ping: Planera mattekurs del 5: Ett antal beslut | Att bli lärare

  2. Ping: Planera mattekurs del 6: Grovplanering av kursen | Att bli lärare

  3. Ping: Planera mattekurs del 7: Detaljplaneringen, och uppdateringar | Att bli lärare

  4. Ping: IT-verktyg jag använder: en sammanställning | Att bli lärare

Kommentera

