Färdighetslistor för matte 2b och 2c

färdighetslista, exempel

Jag och ett antal kollegor har jobbat med ”färdighetslistor” för matte 2b och 2c. Det är förteckningar över standardfärdigheter man ska/bör ha efter kursens slut. Tanken är att de ska användas för kursdiagnoser ett par veckor innan kursprov, för att ge både elever och lärare en överblick av läget.

Listorna håller på att bli klara, och det vore jätteintressant att få höra andra lärares kommentarer om innehållet – både vad gäller vilka färdigheter som är överflödiga/saknas, och hur viktiga de bedöms.

Jag tror att listor som dessa kan vara användbara både för elever och lärare, och om våra försök faller väl ut hoppas jag kunna göra liknande listor för fler kurser.

Listorna går att nå här:

(Observera att de här listorna bara täcker vad som kallas procedurer i kursplanerna, och inte gör anspråk på något annat.)

Har du kommentarer ger jag gärna möjlighet att kommentera/redigera i dokumentet – ge mig din mailadress så ordnar jag det. Eller så kan du skriva saker här.

Kommentera

