Att nöta timmar med jobb

Jag har lyckats formulera en insikt om mitt arbete (och min relation till det).

I mina tidigare jobb har det mesta handlat om att hitta smarta lösningar. Det finns en hel del sånt i läraryrket också, förstås, men det finns också timmar som man måste lägga ner manuellt: Att skapa prov. Att bedöma elevers problemlösningar och skriva kommentarer om dem. Att sammanställa information och uppdatera elevers kunskapsmatriser. Att gå igenom uppgifter i boken och välja ut (och svårighetsbestämma) de man tycker är bra. Och mer.

Jag är rätt ovan vid det.

Jag kommer att fortsätta att leta efter arbetsbesparande metoder. Men jag kommer också att behöva bli bättre på att bara nöta timmar med jobb.

One thought on “Att nöta timmar med jobb

  1. Ping: Överblick av första året | Att bli lärare

Kommentera

