Summering av arbetstid

diagram arbetstid HT 2012

Första halvåret som lärare är snart klar. Det har varit sjukt lärorikt.

Jag började skriva ner min arbetstid i början av september, och det blev rätt intressant data. Lite sammanställt:

  • En genomnsnittlig arbetsvecka har varit strax över 9 timmar per dag, om man bara räknar jobb i skolan.
  • På de 16 veckor jag skrev ner har jag även skrivit ner 19 tillfällen då jag jobbat hemma, i snitt drygt två timmar per gång.
  • Arbetstid i skolan har varierat från 6:45 till 12:50 på en dag, med en typisk på mellan 8,5 och 9,5 timmar. (Se diagrammet ovan för fördelning.)

Jag ser fram emot nästa halvår. Och den som säger att lärare har det slappt kommer att få stryk.

5 thoughts on “Summering av arbetstid

  1. Ping: Statistik över arbetstid, andra terminen | Att bli lärare

  2. Ping: Reflektioner över arbetstid, det tredje halvåret | Att bli lärare

  3. Ping: Reflektioner över arbetstid, det fjärde halvåret | Att bli lärare

  4. Ping: Sammanställning av arbetstid, det femte halvåret | Att bli lärare

  5. Ping: Sammanställning av arbetstid, det sjätte halvåret | Att bli lärare

Kommentera

